selamat datang ke blog saya . don't forget follow me . Doakan saya menjadi muslimah sejati. semoga saya ,awak, ye kita semua mencapai redha allah . pray for syria . doakan saya yaww

Rabu, 24 Julai 2013

Degree to-be

Assalamualaikum olls. Olla. Hello. Hi. Vanakam.eh kebenda tah aku nie. Hihi

Err cubit pipi kang bru tahu. Alololo. Selama 1,2 3 ehh 4 bulan terseksa jiwa raga menganggur dirumah. Hmm yelah. Goyang kaki jekan kat rumah. Ehh bukan wokeh. I kerjaa. Kerja apa anis woi? Hmm kerja , kerja jual eskem je. Kerja paling syok kot. Err. Maluu weh. Eleh tapi takpe buat apa nak malu, pendapatan aku seharian aku kot nk cari duit sikit2 buat tmpung duit dekat U nnti. Takde la nk harap duit mak ayah nnti. Ye dak?

Hmm lepas nie, aku akan sentiasa busy mcm kat matrik eh ke lagi busy dr matrik. Hmm degree kot? Aku rasa macam tak layak je. Dengn usia bru , hmm yelah 19 dah nk ke degree. Waa mmpukah aku? Hmm. Takpe aku tahu aku mmpu. I can do it . Yelah , Allah dh aturkan segalanya. Maybe dah tertulis aku mampu harungi cabaran utk ke degree . Who knows? Hmm lepas nie assigment menimbun. Jejalan sana jejalan sini. Tak lepas dgn laptop. Hmm macam2. And yes, mentaliti kena matang. Perangai pon kena matang. Oh my! Alaa lepas nie takboleh pangai gegila dah laa. Hmmm eh salah tuu, boleh je jd pangai gegila tp kena matang dlm segala hal. Waaa mampukah aku? Waa takut. Nak kawin jelaa mcm nie *ngengada*







Bachelor of tourism management

Eleh, ape barang kos tu, tak gempak ahh . And so cikai. Belajar tinggi2 bidang tu je. Baik jd akauntan? Bank ke? Sedap la sikit. Errr.

Tahu tak dah lama aku nak kos ni, Ingat lagi, penah dedulu ckp kat mak n ayah nak jd tourist guide. Tapi tak kesampaian hajat tu. Mak ayah pangkah abis abis kos tu. Sedih tau ape yg kita suka, org lain tak suka. Hari hari ckp kat mak ayah pasal cita cita saya ni. Lama lama naik giveup sebb yelah ape yg kita nak tak direstui.

Klu kita nak brjaya. Redha dan restu mak ayah tuu penting.

Saya selalu pegg kata kata tu. Yelah saya nak jadi org berjaya didunia dah terlebih berjaya di akhirat. So kena berkorban apa yg kitaa suka tuu, asal mak ayah restu apa yg kita buat . Ye dak? Last last aku lupakan jela apa yg aku minat tu. Teruskann citacita apa yg mak ayah restu.hmm akaun laa. Mak ayah harapkan aku jd akauntan ke , pegawai bank ke? aku mcm mane? Boleh ke terima subjek akaun tu? Hhmm aku sejujurnyaa takde masalah pun dgn subjek akaun ni. Feberet gituu. Tp takde soul laa. Kiranya apa yg kita buat tuu tanpa rasa syok or keghairahan dlm akaun ni.

HEBAT PERANCANGAN ALLAH. Sekuat mana pun kita tolak, klu tu dh terbaik utk kita, nak buat acano kan. Maybe dah tertulis jodoh aku dgn kos ni. Hmm gembira ada sedih ada. Tp alhamdulillah syukur. Bolehh jd nie nikmat dan ujian utk aku. Hmm semoga aku buat ini semua utk islam. Aminn.


Thanks kpda awak2 yg jalan2 dekat blog aku. Jasamu dikenang. Letakkan jejak anda. I will follow u .

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan